11/07/2009

Drömmen om Afrika...

Ja, drömmen om Afrika kanske än en gång blir sann. Och eventuellt får jag resesällskap också. I vilket fall som kommer jag nog åka nästa år.

Tankarna på att åka ner till Ilembula har åter igen börjat snurra och planen på hjälpinsatsen med pengar har börjat igen. Ska träffa en gammal lärare och prata mer med honom om detta snart igen. Håller i skrivande stund på att skriva brev till Ulla i Ilembula och berätta om min tankar och för att höra hur det är med dem där nere.

Jag vara bara i Ilembula och Tanzania i 5 veckor förra gången, men det blev ändå ett andra hem för mig. Det jag skulle behöva lite hjälp med nu är att få ihop pengar till min resa..någon som har tips på hur man kan få ihop lite extra pengar? Vet ni var man kan söka stipndier eller extra bidrag för just projekt i utomlands/Afrika?

Det är nog dags att uppdatera bloggen lite mer ofta, men börjar nu planeringen att rulla igång för en ny resa, så har jag lite att skriva om!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar