8/02/2009

Afrika i media och litteratur

Intresserad av att läsa en bra bok? Jag har stött på flertalet böcker från/om Afrika som jag har inspirerats och fascinerats av! Flera bra filmer har jag också sett på sista tiden. Nedan listar jag de böcker, filmer och den musik som jag gillar från Afrika.

Litteratur:
Den vita massajen - Corinne Hoffman, 2000
Den vita massajens dotter - Corinne Hoffman, 2004
Resan tillbaka till den vita massajen - Corinne Hoffman, 2006
Idag, igår, imorgon - Barbara & Stephanie Keating, 2006
En evig eld - Barbara & Stephanie Keating, 2008
Gräset sjunger - Doris Lessing, 1950

Vi får väl se om "drömmen" och längtan att skriva en egen bok blir verklighet. Jag har iaf satt igång med det långa tidskrävande arbetet att författa ihop en bok... Kanske detta är en av de drömmar som fortsätter att vara halvt verkliga drömmar. Som aldrig levs ut till fullo?

Film:
Den vita massajen
Mitt Afrika
Jag drömde om Afrika
Damernas Detektivbyrå
Sarafina

Musik:
Baba Yetu - Vår Fader, på Swahili från Östra Afrika.
http://www.youtube.com/watch?v=xgxG5ccoIJI
Jambo Bwana - Hej herrn, på swahili från Östra Afrika.
http://www.youtube.com/watch?v=_VWBND1ggF8&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar