8/01/2009

Allt ligger på is förutom drömmarna...

Ja, just nu ligger allt som inte har med jobbet på is. Har inte så mycket tid och ork över för andra aktiviter förutom jobb, jobb, jobb och flytten till huset. Nu är iaf alla rummen (förutom arbetsrummet) färdig målade. Listerna är tillsågade, målade och uppspikade! Utan mina föräldrar hade det dock inte varit mer än halvfärdigt nu...

Men med så här mycket andra saker runtomkring har det inte funnits så mycket tid över för annat...plats för drömmar har det alltid funnits och gör det fortfarande! Vilken tur! Vad hade jag gjort om jag inte hade fått lov att drömma? Tänk om någon skulle ta de friheten ifrån en. Alla drömmar blir inte verkligheten, men jag har bestämt mig för att förverkliga så många som möjligt. Vi alla lever bara en gång, det gäller att ta vara på vår tid här på jorden och realisera så många av våra drömmar som möjligt. Min filosofi är att inget (eller INGEN) ska kunna stoppa mig! Jag vill inte bli en bitter tant den dagen jag blir gammal. Jag vill inte ångra att jag inte gjorde det jag drömde om när jag fortfarande hade möjlighet till det.

Så fort jag har flyttat ner till huset måste jag komma igång och måla tavlorna som jag ska sälja genom en god väns företag, RaffiGiraffi. Tanken är att jag ska måla barntavlor med afrikanskt tema. En tanke är att pengarna jag tjänar på tavlorna ska sparas separat för min nästa resa till sjukhuset i Ilembula, Tanzania. Detta förutsatt att vi lyckas sälja några av tavlorna..!

Nog för ikväll, ska snart krypa ner. Jobbet väntar imorgon igen!
Sov gott! - Lala Salama!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar