7/12/2009

Penda Bahati!

Wewe mtoto, penda wewe.
Iko usiki, wewe iko yangu
ota sisi mini kilasiku Bahati.
Mpole unanikumbuka mzuri mtoto.
Malaika, nakupenda malaika.
Nitahifadhi wewe!

Kära Bahati!
Du barn, kära du.
Det är natt, du finnsi mina
drömmar för alltid Bahati.
Snälla kom ihåg mig vackra barn.
Min ängel, jag älskar dig min ängel.
Jag kommer komma ihåg dig!

------------------------------------

Om det är någon som kan swahili bättre än mig och ser att det jag skrivit är helt tokigt får ni gärna hjälpa mig att rätta till det! Jag var bara i Tanzania och pratade swahili i 5 veckor.

2 kommentarer:

  1. Visste inte att du har en ny blogg! Den är jättefin och jag känner igen en del av det du visat och berättat. :)
    Kan tipsa dig om en annan blogg: sparaochres.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Tanken är egentligen att jag ska få igång en hemsida sen, där jag kan skriva och berätta om Afrika, fonden, men också visa mina foto och tavlor. Med andra ord "sälja" mig själv och det jag gör. Vem vet, jag kanske får sålt en och annan tavla då..! :)

    SvaraRadera