7/12/2009

Starta en fond?

Jag har sen jag kom hem från Tanzania i februari planerat att starta en fond och samla in pengar till sjukhuset. Men jag har inte hunnit göra så mycket mer än att tänka på det och fundera ut vad jag skulle vilja lägga pengarna på.

Jag har iaf bestämt att pengarna ska gå till Ilembula Lutheran Hospital i södra Tanzania där jag var och gjorde praktik. Tankar kring att utveckla kängurumetoden och andra delar av den prematura avdelningen är det som känns som prio ett för min del. Inspirationskällan till just hjälp till prematuravdelning är lilla Bahati (som betyder tur) som föddes för tidig, mot alla odds klarade sig de första veckorna men som senare dog kort efter att jag lämnat sjukhuset. Kanske hade hon klarat sig om det hade funnits lite mer resurser på prematuravdelningen..kanske inte. Men denna händelse gör att jag vill försöka ge de förtidigt födda små barnen en bättre chans att klara sina första veckor i vår värld!

Men jag kommer att skriva mer om detta senare och även lägga ut lite bilder! Är det någon som har tips på hur man går tillväga med tillstånd och så vidare för att starta en fond för ni gärna lämna lite tips och idéer här. Har ni något annat för ni gärna skriva det också!
Kram på er alla så länge!
Baadaye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar